«ΖΩΟΘΕΡΑΠΕΙΑ – ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΖΩΟ»
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε την επόμενη εκπαίδευση εντός του 2023 στη Ζωοθεραπεία – διαμεσολάβηση με το ζώο που θα γίνει στην Αθήνα και στη Γαλλία, από το Διευθυντή του Γαλλικού Ινστιτούτου Ζωοθεραπείας, Francois Beiger.
Ημερομηνίες:
-Πρώτη περίοδος Ελλάδα (Αθήνα) : 12– 15 Δεκεμβρίου 2024
-Δεύτερη περίοδος Γαλλία (Λυόν) : 17-21 Φεβρουαρίου 2025
Για περισσότερες πληροφορίες ή δηλώσεις συμμετοχής μπορείτε να στείλετε mail στο:
info@institouto-zootherapeias.gr
"Θεραπευτική διαμεσολάβηση με την βοήθεια του ζώου"
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ :
Στην Ελλάδα :
FRANCOIS BEIGER, Ιδρυτής του ΓΑΛΛΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΖΩΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ. Ζωοθεραπευτής, Ειδικός στην διαμεσολάβηση με το ζώο και στην ηθολογία του σκύλου
ΝΕΛΛΥ ΓΕΩΡΓΟΥΔΗ, κλινική ψυχολόγος, DEA-DESS PARIS 7, επιστημονική υπεύθυνη/επόπτρια για το ΕΙΖ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, κλινική ψυχολόγος MSc, Phd, συντονίστρια του προγράμματος πρώιμης παρέμβασης «Ζεστή Αγκαλιά»
ΚΑΡΑΖΙΩΤΗ ΕΥΓΕΝΙΑ, ειδική παιδαγωγός, MSc, ζωοθεραπεύτρια, KCAT Kynagon Certified Animal Trainer, διοικητική υπεύθυνη και συντονίστρια για το ΕΙΖ
Στην Γαλλία:
FRANCOIS BEIGER και η εκάστοτε επιστημονική του ομάδα (βλ. εκπαίδευση F02 από τα γαλλικά προγράμματα)
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ :
- Πρόσβαση για τον εκπαιδευμένο στην πρακτική και την εφαρμογή της θεραπείας με την διαμεσολάβηση ζώου (Θ.Δ.Ζ) σε άτομα που πάσχουν ψυχικά π.χ. παιδιά αλλά και με εφήβους που παρουσιάζουν διαταραχές συμπεριφοράς.
- Πως να ερμηνεύσουμε και να αποκρυπτογραφήσουμε τις δυνατότητες της ΘΔΖ σ’ αυτούς τους πληθυσμούς ασθενών.
- Πως να στήσουμε ένα πρόγραμμα (Project) και να το αναπτύξουμε.
- Πως να θέσουμε στόχους και να δουλέψουμε με κλίμακες αξιολόγησης.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ : 1. Ορισμός της ζωοθεραπείας και της ΘΔΖ. 2. Ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει τα δεδομένα της διαμεσολάβησης με το ζώο, την ποικιλία των προγραμμάτων και των εργαστηρίων. Μελετά τις ικανότητες του ζώου ως προς τον άνθρωπο, μαθαίνει τις διάφορες μεθόδους. 3. Εργασία γύρω από την τριαδοποίηση που εγκαθίσταται ανάμεσα στον ασθενή, το ζώο και τον ζωοθεραπευτή. 4. Ο κοινωνικός ρόλος του ζώου στην ανθρώπινη κοινωνία. 5. Μελέτη της συμπεριφοράς του ζώου. Τι προσέγγιση πρέπει να έχουμε με το ζώο για μια καλή θεραπευτική διαμεσολάβηση. 6. Πως να γνωρίζουμε το ζώο μας, τι τύπου εργασία θα αναπτύξουμε μαζί του, πως θα αναπτύξουμε μια στενή σχέση εγγύτητας μαζί του.
Ο ΣΚΥΛΟΣ : Ηθολογία του σκύλου και εκπαίδευση. Μύηση, Κοινωνικοποίηση, Υπευθυνοποίηση, Ενεργοποίηση. Η θέση του και η χρησιμότητα του.
ΤΟ ΚΟΥΤΑΒΙ : Η συμπεριφορά του, η διαπαιδαγώγηση του, ο ρόλος του σε διάφορους τομείς.
Ο ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗΣ ΣΚΥΛΟΣ : Παιχνίδι, επικοινωνία, εξισορρόπηση και αντιστάθμιση των διαταραχών της επικοινωνίας.
Ο ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ : Ο ρόλος του, η συμμετοχή του στα προγράμματα και τα εργαστήρια ζωοθεραπείας. Οι κυριότερες ασθένειες των ζώων.
ΤΑ ΑΛΛΑ ΖΩΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ: H επιλογή είναι ιδιαίτερα σημαντική. Ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει πως να ορίσει την θεραπεία, να επιλέξει την προσέγγιση, το ζώο, το χώρο. Μαθαίνει την ψυχολογία του ζώου, την ανάλυση σχέσεων ζώου/ανθρώπου, την έννοια της μετάβασης, το ζώο-καθρέπτης.
ΤΟ ΓΑΙΔΟΥΡΑΚΙ : ιστορία, ανατομία, ηθολογία, φροντίδα, εκπαίδευση, γλώσσα, τροφή. Προκαταρκτική εκπαίδευση. Θέση και χρησιμότητα του στη ζωοθεραπεία.
ΤΟ ΠΟΝΕΥ : Ανατομία, ηθολογία, φροντίδα, εκπαίδευση, γλώσσα. Ζώο-καθρέπτης. Πρακτικά θέματα προετοιμασίας και ανάβασης. Θέση και χρησιμότητά του στη ζωοθεραπεία
ΤΑ ΚΟΥΝΕΛΙΑ ΚΑΙ ΙΝΔΙΚΑ ΧΟΙΡΙΔΙΑ : Ανατομία, φροντίδα, εκπαίδευση, γλώσσα, τροφή κλπ.
Η ΤΡΙΑΔΟΠΟΙΗΣΗ – ΤΟ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΤΙΚΟ ΖΩΟ : Ο ρόλος του κάθε επαγγελματία στο χώρο της ΘΔΖ. Γνώση των διάφορων παθολογιών και δυσκολιών, προσωπικά προτερήματα και αξίες που πρέπει να έχει ο παρεμβαίνων ζωοθεραπευτής για να προσεγγίσει τους ασθενείς. Ανάλυση, αποκωδικοποίηση, πρωτόκολλα εργασίας.
ΤΟΜΕΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ :
- Παιδιά με ψυχικές διαταραχές (αυτισμός, τρισωμία 21, εύθραυστο Χ, διαταραχές προσοχής, ψυχοκινητική διέγερση, πολυαναπηρία. Εργασία αξιολόγησης, ορισμός των στόχων, προσωποποιημένο project, εργασία σε συνεργασία με την υπόλοιπη παιδαγωγική ομάδα, σχέση με την οικογένεια. Επίσης τι προσέγγιση επιλέγουμε, τί ζώο.
- Έφηβοι και διαταραχές συμπεριφοράς, παραβατικότητα, κοινωνική επανένταξη. Ο εκπαιδευόμενος θα εξοικειωθεί με τις διάφορες διαβαθμίσεις δυσκολίας. και πάλι εδώ επιλογή του ζώου, του παιχνιδιού, της μεθόδου.
- Παιδί σε “κίνδυνο” : παιδική ηλικία και κίνδυνος. Η θέση του παιδιού στην κοινωνία, μορφές βίας, οικογενειακή ανεπάρκεια, επιπτώσεις της κακοποίησης στην ψυχολογική ανάπτυξη, τραύμα και μνήμη, αποκατάσταση και επανόρθωση, η συμβολή της ΘΔΖ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΚΤΗΜΕΝΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ :
Η εκτίμηση θα γίνει μέσα από την ικανότητα οργάνωσης μιας συνεδρίας στη ΘΔΖ. Ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να ορίσει την προβληματική του “θεραπευόμενου” του, τι παθολογίες συναντά, να ορίσει ένα πλαίσιο λειτουργίας, να ορίσει τις ανάγκες και τι απαντήσεις που προτείνει, να ορίσει βραχυπρόθεσμους και μακροπροθέσμους στόχους, να επιχειρηματολογήσει προς όφελος της ΘΔΖ, να ορίσει την δική του θέση ως παρεμβαίνοντας, να ορίσει το ρόλο του ζώου, να εξηγήσει τα εργαλεία, τις κλίμακες παρατήρησης που χρειάζονται για να επιτευχθούν οι στόχοι. Αυτό το γραπτό κείμενο του εκπαιδευομένου θα καθορίσει αν έχει αφομοιώσει τις γνώσεις και τις επαγγελματικές δεξιότητες, αφομοίωση που αποτελεί το στόχο της εκπαίδευσης.
ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ : Στα άτομα που θα καταθέσουν γραπτή εργασία δίνεται Πιστοποιημένο Δίπλωμα.